رابطه میان سعه صدر مدیران و تعهد عاطفی کارکنان
يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷ ق.ظ
ﯾﮑﯽ از ارزش های مهم و ﮐﺎرﺑﺮدی در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﻌﻪ ﺻﺪر اﺳﺖ . ((سعه صدر)) ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از: ﺗﺤﻤﻞ ﺳﺨﺘﯽ و ﻧﺎﻣﻼﯾﻤﺎت، ﻋﻔﻮ و ﮔﺬﺷﺖ، مهار ﺧﺸﻢ و ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ، ﺗﺄﻧﯽ و درﻧﮓ در ﮐﺎر، ﺑﻠﻨﺪهمتی و ﻋﺰت ﻧﻔﺲ، ﺣﻠﻢ و دوری از اﻧﺘﻘﺎم و ﮐﯿﻨﻪ جویی. اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻮردار از سعه ﺻﺪر اﺳﺖ، ﻗﺪرت ﺗﺤﻤﻞ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﻣﺨﺎﻟﻒ و گاه، ﺣﺘﯽ ﭘﺬﯾﺮش آن را داراﺳﺖ .
رﻋﺎﯾﺖ اﻧﺼﺎف، ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﯽ و ﻣﺪارا، ﻋﻔﻮ و ﮔﺬﺷﺖ، ﻧﺮﻣﯽ در ﮔﻔﺘﺎر، و سعه ﺻﺪر راهکارهایی اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺪﯾﺮ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ اﻋﻤﺎل انها تعهد ﻋﺎﻃﻔﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺧﻮد را اﻓﺰاﯾﺶدهد.
- ۰۰/۰۱/۱۵