لزوم وجود امید و دلگرمی در سازمان ها
امروزه پس از سرمایه انسانی و اجتماعی، سرمایه روانشناختی را می توان به عنوان مبنای مزیت رقابتی در سازمان ها در نظر گرفت.
امیدواری، به عنوان یکی از مؤلفه های رفتار سازمانی مثبت گرا در نظر گرفته شده است.
امید یکی از اجزاء داشتن هدف و معنا است. امید به عنوان داشتن دید مثبت نسبت به آینده و توانایی ایجاد گذرگاه هایی برای رسیدن به اهداف و آرزوها تعریف شده است.
اسنایدر و همکاران ( 1991 ) بر این باورند که امید پیش بینی کننده ی تنظیم اهداف و دستیابی به آنها است. امید ترکیب نوعی عزم درونی – جهش ایمان - با رویدادهای بیرونی است که ما آرزو داریم رخ بدهند.
- ۰ نظر
- ۲۷ اسفند ۹۹ ، ۱۱:۲۴