اسرار و اعجاز افرینش

پیوندها

کم فروشی

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۱۷ ب.ظ

کار و تلاش مشروع برای کسب روزی حلال هر چه که باشد، موجب شرافت و کرامت انسان می شود و بهتر از آن است که انسان دست خویش را پیش از دیگران دراز کند و سربار آنان باشد. از دیدگاه پیشوایان معصوم علیهم السلام اگر نیت‌ها خالص باشد و کار از راه حلال صورت گیرد، همه کارهای انسان رنگ الهی به خود می گیرد و ارزشی غیر قابل وصف پیدا می‌کند.

خداوند در قرآن، بشر را از آلودگی به مال حرام، برحذر داشته‌ و آثار ناگوار آن را یادآور شده‌ است. کسب مال حرام با آفت های روحی و جسمی فراوان همراه است. کسب روزی حلال هرچند اندک سبب آرامش خاطر  میگردد. و گاهی همین زیادخواهی و چشم و همچشمی است که انسان را به سمت کسب ثروت نامشروع و حرام سوق می دهد.

یکی از راه های کسب درآمد حرام، کم فروشی است که در قرآن بارها از آن سخن به میان آمده و شدیدا افراد با ایمان را از آن برحذر داشته است. در آیه 86 سوره هود این موضوع بیان شده است که رزق کم و حلال بهتر از مال و ثروتی است که با کم فروشی حاصل گردد.

ادامه مطلب...

 

  • تیم تولید محتوای حسمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی