اسرار و اعجاز افرینش

پیوندها

مدیریت ریسک و بیمه

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۵۱ ب.ظ

به احتمال بوجود آمدن آسیب و صدمه از یک خطر معین، ریسک گویند. در واقع به شانس یا احتمال اینکه کسی از خطر آسیب ببنند یا اموالی دچار صدمه گردد، ریسک اطلاق می‌شود.

ریسک در تعریف عام، احتمالی است که یک کنش یا عدم کنش مشخص منجر به زیان یا بازخورد و پیامدهای ناخوشایند و ناخواسته گردد. تقریباً همه کوشش‌های بشری دربردارنده درجاتی از ریسک است، با این همه برخی از آنها ریسک‌های بیشتری را به همراه دارند.

یکی از کارهایی که برای مدیریت ریسک در حال حاضر انجام می گردد خدمات بیمه ای است. شخص برای مصون ماندن نسبت به آسیب و صدمه از یک خطر معین خود را تحت پوشش بیمه ای خاص قرار می دهد. واژه بیمه، در لغت به اطمینان، ضمانت، حفظ و نگهداری در برابر حوادث و خطرات معنا شده است.

در علم اقتصاد، بیمه قراردادی است که براساس آن، بیمه گزار در مقابل پرداخت مبالغ معیّنی به بیمه گر، دارایی خود را در مقابل حوادث پیش بینی نشده بیمه می کند و بیمه گر هم تعهد می نماید در صورت بروز حادثه، بخشی یا تمامی مبلغ مورد ادعای بیمه گزار را براساس قرارداد اولیه بین طرفین، به وی پرداخت کند.

ادامه مطلب...

 

  • تیم تولید محتوای حسمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی