پیشگامی مدیران؛ توجیه منطقی برای وجود فرآیندهای مدیریت دانش
سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۵۶ ب.ظ
پیشتازی (پیشگامی)، به دیدگاهی پیش نگر (پیش بینانه ) اشاره دارد که به برداشتن گام های اولیه با پیشی گرفتن از رقبا و پیگیری فرصت های جدید و همچنین حضور در بازارهای در حال پیدایش (نوخاسته)، گرایش دارد. جنبه پیشتازی گرایش کارآفرینانه از یک سو باعث ترویج و کمک به شناسایی فرصت های جدید بازار می شود (مثلاً معرفی محصول جدید پیش از رقبا در بخشی از بازار) و از سوی دیگر در اجرا و بهره گیری از آن فرصت ها که سبب افزایش تولید اطلاعات و پاسخگویی به نیازهای مشتریان می شود، کمک می نماید.